Friday, August 25, 2006

Pantun untuk bulan Merdeka

Perhatian:Pantun ini direka adalah semata mata untuk keperluan lawak harian...Pantun ini ditulis dari inspirasi otak ah nel dan sesiapa kopilite akan didakwa setengah mati...pantun ini tidak berkaitan dengan olang masih hidup,dalam perjalanan untuk mati dan yang sudah mati...jangan pandai pandai perasan gua cakap lu olang...


Anda sudah bermula???mari kita mulakan...


Hali rabu kena tag aceacebabi,
Hali kamis Kenny tag saya lagi,
Pikir pantun sudah mau gilababi,
Wingz pun tunggu gua bagi.

Pigi Ace mia blog cari idea,
Sampai Wingz mia blog gua curi idea,
Amoi nama Lyn manyak idea,
Fuiiyoh…Ah pek sama Kenny lagi manyak idea.


tuan tuan dan puan puan pantun mulalah ni...maafkan gua bukan kreatif gile dengan pantun jadi jangan mengharapkan banyak nanti kecewa...



Bangun pagi gosok gigi,
Nampak kkc naik lagi,
Tapi gua tarak bini lagi,
Apa lagi sebis sendiri.



Jalan jalan pigi kopitiam,
Nampak ah pek cerita lain maciam,
Cerita syok gua dengar pun tiam tiam,
Spender basah gua diam diam.



Nampak jiran naik bendera,
Simua jalan pun ada bendera,
Apa pasal naik bendera,
Dia olang sapot susu cap bendela.



Wahai rakyat jangan ini maciam,
Minyak naik gua pun tulan,
Pikir banyak pun ini maciam,
Gula naik gua pun lan lan.



Selamat sejahtera wahai kerajaan,
Harga minyak bolih tolong kurangkan,
Rakyat Malaysia kurang pendapatan,
Naik lagi apa kita mau makan.




Pigi kerja cari makan,
Dapat untung semua bos makan,
Kerja rajin ui tiok hamik lan,
Panggil itu bos ho lang kan.



Jessie choong kawin gegar bumi,
Siti kawin disumpah sekali,
Kita manusia hidup dibumi,
Bagilah mereka peluang tembak sekali.



Jalan raya olang beri,
Siap cantik bikin lagi,
Mat rempit bergaya sekali,
Akhirnya gelaran mat cemerlang diberi.



Sebab hitam pakcik panggil gua lakia,
Tapi sebenar gua teochew kia,
Ada olang panggil gua cheebuy kia,
Tak apa, 31 ogos gua memang kuai kia.



Mintak kerjasama semua sekalian,
Hujung bulan lapan cuti diberikan,
Mali datang pasar jalan jalan,
Sama sama MERDEKA kita launglan.


amacam...solilah pembaca gua mia blog...gua tarak cukup kreatif dan seharian baru dapat pos ini saje...

12 Comments:

Blogger **L-Y-N** said...

wei wei ah nel....me the first one here yipiieee WALAU otak perah banyak bagus WOR....*SALUTE sama u larr

7:47 PM  
Blogger Chen said...

so many people kena tag :D
i malas perah otak..
see tomolo whether i have inspiration or not :P

10:09 PM  
Blogger rainbow angeles said...

ah nel walaupun dipanggil cibai kia
tapi dia mya pantun memang best punya
gua caya sama lu, ah nel
cepat-cepat mali kay elle!!!

10:54 PM  
Anonymous Anonymous said...

fuiyohhh!!! Bagui mia pantun. Clap..Clap..Clap.!

11:29 PM  
Blogger Unknown said...

fuyooohhh!!!! Memang bagus mia pantun puisi, powderful betui! Gua ketawa sampai sakit perut la... ah nel really keng keng keng! Gua salute habis habis sama lu!

12:35 AM  
Blogger ah nel said...

Lyn :yeeehaaahh...u mia not bad oso...

Docter :gua noe u manyak idea mia if not u tel gabanment tis year dowan Merdeka day can arrr???lol

Angeliu :

liuliu itu pun apa kurangnya,
dia mia puisi pun manyak hebat mia,
liuliu ini memang baik olangnya,
gua pigi k elle misti cari dia mia...

ace :tenk q ten q...clap a while can liao if not later mani Jc n Ct noe i kena sue kaw kaw...lol

kenny :nasibbaik ade 24 jam mia kedai kalo tidak mana mau cari oabt tahan sakit perut???lol...

tenk q tenk q...

9:45 AM  
Blogger a^ben said...

hahahah! write till so long ah you ah nel` hahaha

that time i performed in jessie chung's wedding u know` with the state orchestra` hahahaha

1:55 PM  
Blogger ah nel said...

ah ben :evelibodi write long long mia gua pun turut skali lor n tat y took me ystdy whole day think of it...

isit???i heard limited guess can go in nia rite???u got yeehah wit Jc not ha???lol

2:29 PM  
Blogger Admin said...

Hehehee.... I blur blur liao.

3:42 PM  
Blogger ah nel said...

ah pek :apasal lu blur???lol

4:29 PM  
Blogger bethamy said...

merdeka~

12:36 PM  
Blogger ah nel said...

mirror : *MERDEKA MERDEKA MERDEKA*

1:35 PM  

Post a Comment

<< Home